החביתניק של הדודות מפלורנטין

הדודות פלורנטין - מכולת אברהם
צילום: בן לוי

כתובת : חיים ויטאל 7, תל אביב

הדודות של פלורנטין מפנקות מכל הלב

סנדוויץ' חביתה נשמע כמו מאכל "פושטי" וקליל, אבל כמו שאמר הזמיר התימני "זה לא פשוט להיות פשוט". יצאנו לבדוק מה זה לעזאזל החביתניק הזה שכל ההיפסטרים של פלורנטין מדברים עליו.

הרב חיים ויטל רב היפסטר? – על שמו של אחד המקובלים הגדולים בתולדות העם היהודי קרוי הרחוב הכי צעיר ואנרגטי שיש למדינתו השמרנית להציע. אין ספק שלא קיים עוד רחוב בישראל עם ריכוז ברים ואנשים "אבודים"  כל כך גבוהה.

המניע לאכילה הוא לאו דווקא רעב  – בין כל הברים והפאבים אי אפשר שלא להבחין במכולת של הדודות. השמועה אומרת שיש להם כל מיני סנדוויצ'ים ייחודים  בטעם של פעם . צוות המגזין אחרי ארוחת צהריים, ממש לא רעב אבל שגרגרנות ומסתורין שכזה נפגשים, אין מנוס מלצעוד כמו זומבי אל פתח המכולת. חובה לטעום מה יש למקום כזה להציע !

כזה מכולת עוד לא ראינו  – מהרגע שכף רגלינו דורכת בפתח המכולת אנחנו מבינים שבמכולת כזאת עוד לא היינו. מכולת בגודל של חדר וחצי עם כמות מוצרים של סופר מרקט, הכל צפוף בסדר מופתי .
אפשר לזהות 2 זרמים עיקריים: כאלה שעושים דרכם למדפים על מנת לקנות מצרכים, והזרם השני והעיקרי כזה שהולך "דוך" לקופה .
חוק קולינרי מספר 1 – איפה שיש יותר אנשים יותר טעים!!!

דודות לא בוחרים וחבל שכך – הרגע הגדול הגיע והגיע סוף סוף התור שלנו, מהלחשושים ששמענו מסביבנו במהלך ההמתנה הבנו שמנת הדגל של הדודות זה סנדוויץ' החביתניק (חביתה +נקניק). בלי למצמץ הזמנו 3 סנדוויצ'ים לכל גרגרני המגזין, הזמנה ששלחה אותנו ישירות למדף הלחמניות – אצל הדודות הלקוח בוחר את הלחמנייה בעצמו!
לאחר שהבנו את 3 הבגטים לדודות בדלפק הכישוף התחיל.
דודה אחת מעבירה נתח עצום של בשר במכונת פריסת נקניקים ואילו השנייה מתחילה בטיגון החביתה והכנת הסנדוויץ'.

חביתניק מילה חדשה בעברית – אנחנו חוזרים ומדגישים מדובר במכולת ולכן אין מקומות ישיבה מסודרים, אבל היי ארגז ירוק של חלב הוא כיסא לכל דבר! מרגע שהתיישבנו שלושתנו על הארגזים התחלנו בכרסום מהיר ושיטתי של הסנדוויץ' המדהים הזה, מלבד לחביתה עם נקניק העשירה הדודות מפנקות ביד רחבה בחומוס סלטים טריים וחריף "פותח התיאבון" שהן מכינות בעצמן.
אבשלום קור לטיפולך סנדוויץ' כזה ראוי להכרה רשמית של השפה העברית.

הדודות בפלורנטין - ציון סופי

  • שרות – אפשר ממש לראות את האהבה ותשומת הלב שעופרה ויעל – הדודות מעניקות לכל לקוח – ציון 9.
  • אווירה – הכי אותנטית שיכולה להיות – קח ארגז ירוק ותתיישב -ציון 10.
  • טעם – ללא ספק הדודות עלו על מאכל חדש ייחודי וטעים להפליא, השילוב של כל המצרכים האיכותיים עם נגיעה של הידיים של הדודות יוצרות קסם – ציון 10.
🅿️חניה – ברחוב ויטאל יהיה לכם קצת יותר מסובך למצוא חניה. נסו לחפש חניה ברחוב אברבנאל באזור של פיצה בזיליקום יש סיכוי גבוהה שאפילו תמצאו חנייה בחינם.
קצת על מושי אדלר כל הכתבות
כבר 34 שנה שאני נושם, אוכל ומתאהב סדרתי באוכל רחוב.

אז מה דעתך?

הוסף תגובה חדשה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם